Speelplezier

Jonge kinderen zijn van nature nieuwsgierig. Ze ontdekken de wereld door voelen, ruiken, proeven, kijken en uitproberen. Kinderen leren door spelen. Zo ontwikkelen ze allerlei vaardigheden die de basis leggen voor hun verdere schoolcarrière. Op het Galjoen geloven wij dat kinderen leren door te doen. Daarom werken we in de onderbouw volgens de methode Speelplezier.

Speelplezier werkt met thema’s die spelenderwijs met de kinderen uitgewerkt worden in de groep. Leerkrachten zijn hierin een belangrijke motor. Door voordoen en meespelen leren kinderen nieuwe woorden, nieuwe vaardigheden en ontdekken allerlei dingen die je in de echte wereld tegen kunt komen. Ieder thema wordt er door de leerkrachten gekeken welke onderdelen van het thema gespeeld kunnen worden in de themahoek. Dit kan bijvoorbeeld een winkel zijn waar je kunt kopen en leren betalen. Of een restaurant waar je lekker kan eten en leert hoe je gasten ontvangt. Tijdens het thema kijkt de leerkracht steeds hoe zij/hij kan aansluiten en het thema kan verdiepen. Bent u ook nieuwsgierig geworden? We vertellen u graag meer over onze manier van werken!

logo Speelplezier.png